Höjden av lycka =)

Hur tomt känns det inte när man inte har mer än ketshup o mjök i kylen och en påse bär i frysen...? O hur gött är det inte när man sen får följa med i en bil o storhandla mat o fylla kylen och frysen så man utan problem kan äta i en månad!!! Just nu är det faktiskt höjden av lycka! Efter att ha levt på se sista slantarna en vecka o snålat o så har man ett fullt kylskåp!!!

Sen såhär när man är fördigutbildad och fått ett jobb så är det ju klart att man funderar på att skola om sig! Jag tror att jag ska bli målare! Eller snickare....  Ok pappa du behöver inte oroa dig ;) Men jag hjälper ju Malin o Staffan att renovera sin lägenhet o idag för första gången i mitt liv sattes en slipmaskin i handen på mig!!! Skitkul!!! Alla överlevde!! även om det bara var skåpsluckor så verkar det ju inte så svårt att använda en såndär =) O köket kommer att bli så fint! Från att ha gått från diarrebrunt o tre olika nyanser av grönt till vitt o ljust. Man ser det växa fram o det är jättekul! Sen att alla är smått galna gör ju saken ännu bättre.

Ska ta en dusch tror jag. Har grönt slipdamm o målarfärg lite överallt =) Sen sova! Det gäller att njuta av att kunna sova ut på vardagarna nu, för på måndag börjar mitt nya liv som banksäljare...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag är inte ett dugg orolig! I alla fall inte så länge du, precis som jag, nöjer dig med att göra hantverksarbetet på fritiden och inte försöker tjäna pengar på det. Som bekant är åtminstone jag alldeles för långsam (fast jag kallar det noggrann!), för att det skall vara ekonomiskt försvarbart! Men roligt är det!!!

2008-02-27 @ 09:20:41
Postat av: Anonym

haha va duktiga ni är, imponerad å vill verkligen se resultatet, ni får väl ta kort då :(..eller ser jag det i juni helt enkelt :)..tror inte att jag har fattat än att jag inte ska tillbaka, känns mer som ett sommarbreak..men som du själv skrev, på återseende!! i love this blogg å du e helt strålande!! snart greys, sitter här med mamma, å vet du vad hon precis sa haha du kommer inte tro mig...började hosta å sa "jäkla rethosta"....ovanligt va...haha puss

2008-02-27 @ 19:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0