Keep in touch...

Ok... säg att du förlorar mobilen med alla kontaktuppgifter till alla du någonsin har träffat så länge du har funnits på denna planet. PANIK! Jag fick en konstig känsla i magen när jag insåg att jag glömt mobilen hemma när jag skulle till Malin. Kom över känslan, men ändå! Förlora mobilen innebär panik! Hur ska vi kunna kontakta alla vänner? Eller de som man fick numret till för ca fem år sen och inte hört av sig till sen dess. Tänk om man skulle behöva ringa just den personen! Samtidigt lade man oxå ner hitta, eniro o torget + att det troligtvis finns fler sådana sigther. MSN, Google talk och Skype slutar att fungera och alla mina för tillfället tre mailadresser (kommer väl få en till när jag börjar jobba) strejar. Facebook... eh vad finns det mer.... Helgon, Lunarstorm o alla andra nätverk, communities och forum läggs samtidigt ner. DÅ kanske det är dags att känna den där känslan i magen. Förhoppningsvis funkar fortfarande telefonkatalogen. Ni vet den när tjocka bokliknande saken med massa nummer och adresser till personer som till och med står i bokstavsordning... Och förhoppningsvis funkar den fasta telefonen, den nyinköpta mobiltelefonen eller så kan man ju gå till adressen man hittade i telefonkatalogen. Och orkar man inte det.... ja då kanske personen i fråga inte var så viktig att hålla kontakten med.

Med det sagt... Att förlora mobilen är ju fortfanade surt, med tanke på alla bilder och meddelanden man vill spara + att min mobil är så strålande snygg =) O det är jobbigt att söka upp alla adresser! Så förhoppningsvis slutar inte hitta, eniro, torget, hotmail, gmail, studentmail, facebook, fssforum.... eh.... lessmore, lunarstorm, msn, Skype, googletalk mm, att fungera om jag skulle tappa bort min älskade mobil!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu när du blir stor flicka och börjar jobba på riktigt, så rekomenderar jag en Filofax eller liknande, samt att du ANVÄNDER den! Till slut blir den "nästan" lika viktig som mobilen. Det är väl möjligen bilderna som saknas då, men de har du väl redan sparat i datorn och "backup'at" till CD, eller hur? (!!!???!!!)

2008-02-28 @ 09:27:10
Postat av: Jenny

Det räcker väl att man har bilderna på två datorer? orkar inte bränna alla =)

2008-02-28 @ 10:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0