Vice

Jupp, då var det avklarat då! Svenska Speciallägers årsmöte 2008. O helt plötsligt var man vice ordförande. Det hade jag verkligen inte planerat! Men men, det är bara att tuta o köra helt enkelt. Jag har i alla fall haft ångest inför lördagen o mötet. Inte för att det var något speciellt som skulle hända, mer att det var jag som var ansvarig för det och jag hade verkligen ingen lust eller energi att komma ihåg att hämta nycklar, fixa med mat och försöka få ihop något mer att göra under dagen. Det löste sig, men jag är såååå glad att det är förbi för den här gången!! Kul att träffa packet var det ju =)

I morgon bär det av till jobbet för vecka tre! TRE!!!! Jag har redan jobbat i två veckor!!!!! Men jag är lite frustrerad... Jag vill alltid lära mig allt på en gång och kommer jag inte in i arbetet jag ska göra direkt så blir jag irriterad. Jag förstår det mesta med kassan nu, men det är så få som kommer till "Övriga ärenden" där jag egentligen ska jobba så det går så långsamt att lära sig vad man kan få göra där. Det stör mig, för det känns som om jag bara sitter av tid. Det gör jag ju inte, gör ju mina utbildningar när det är för lungt, men jag är i alla fall frustrerad! Jag hoppas det kan bli lite mer att göra nu i veckan och att jag kanske kan få stå i kassan mer så jag verkligen kommer in i det så jag känner att jag i alla fall kan en sak på jobbet!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj, oj, oj!!! Det märks att det är första gången, som du börjar på ett "riktigt" jobb! Två veckor! Vänta tills det har gått två månader, eller till och med två år, och du fortfarande kommer på att det är saker du inte kan ännu! Och det är likadant på nästa nya arbetsplats, och nästa ... Det är så det är! Ta det i den takt som känns bäst, och är din arbetsgivare nöjd, så är det ju det som räknas.
Vi, som känner dig, vet ju att det är så här du är, men koppla av nu, var nöjd med tillvaron, och känn att nu har (arbets)livet börjat! Ta det lugnt, eller i alla fall lugnare, och njut! Tänk bara när den första riktiga lönen "trillar" in! Kram!

2008-03-17 @ 08:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0