Allting händer av en anledning

Får väl skriva då =) Har ju både tid o saker att skriva om...

Förra helgen var jag i Tranås för att stå på marknad för FSS räkning. På kvällen åkte vi ut till gården vi ska ha lägret på i sommar.Jag kom ur bilen på parkeringen och kände hur rätt det var! Det känndes som att komma hem! Det är här vi ska vara!!


image5

Så vackert o fridfullt! Perfekt för oss o det luktar inte mögel!

image6     image7

Det fick mig att tänka på hur allting som händer händer av en anledning. Man kanske inte ser hur det man går igenom kommer resultera i något bra, men jag tror att det var meningen att vi skulle komma från den där snart skrotade stiftelsen utan gård innan det faktiskt är så att de förlorar all mark och inte har några möjligheter att ha läger där. Vi kom iväg i tid och har en chans att få Leklägret att leva vidare åtminstände ett tag till. Man får ta att bli smutskastad och knäckt för att sedan bli starkare och vinna i slutänden. O tro mig, som det ser ut nu så ser det ut som i alla fall DE förlorar STORT!!!!!



Vidare så tror jag att det finns en anledning att en viss råtta kom in i mitt liv för typ ett år sen o jag tror att det finns en anledning till att han visade sig vara ganska nära psykiskt störd. Jag vet inte riktigt just nu vad det skulle kunna vara, men det visar sig väl.

Apropå absolut ingenting men så älskar jag mina vänner! Pratade just med Iden... ville höra lite hur det var med mitt lilla gudtroll. Så berättade jag att jag ska flytta o han frågar när så han vet så han kanske kan hjälpa till. Så självklart. Det finns en anledning att jag gick tillbaka till scouterna efter ett uppehåll när jag var 12. Jag skulle trivas o få vänner för livet o fprtsätta till senior o få fler vänner för livet. Jag är den jag är idag för den tryggheten jag fick där och den tryggheten har jag fortfarande kvar, både i mig sjäv o mina vänner. Det var lite så jag kände när jag satt i bilen påväg ner till tranås med Jonas, David o Esther. Det är vänner jag kan prata hål i huvudet på, diskutera allt från himmel till helvete, komma sunkig o jobba eller piffad o pimpla bärs. Sjukt olika allihop, smått galna.... men jag skulle aldrig byta bort det o dem för allt guld i välden!

Solen skiner för första gången den här helgen...
Pöss

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skönt att se även dig tillbaka på banan igen. Till mina dagliga rutiner ingår ju att kolla av några speciella bloggar, och det har ju känts lite tomt ett tag, men nu ser det bra ut igen! Och välkommen till helgen, även du! Kram!

2008-05-19 @ 09:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0