En bra dag!

I morse när jag vaknade ville jag bara ligga kvar i sängen, inte göra ngt inte röra på mig inte sticka ut tårna i det svinkalla rummet, inte äta frukost, inte städa.... bara ligga kvar. Men jag tvingade mig upp, skickade iväg ett sms o frågade Jo "lunch 12 el 13?"  Åt frukost, o började fixa lite på mitt sovrum.... det är ju det som är kvar att "de-sunk". Hittade golvet under allt dam, lyckades ha ner en av rullgardinerna, slängde två växter som faktiskt inte överlever hur mycket jag än ville. Lite rensande faktiskt.... Bäddade rent i mina nya fina lakan. Sen kom Jo, tog en promenad i solen upp på stan för en långlunch. Det är underskattat, att bara sitta i ett par timmar o prata. Mitt i allt ringde pappa o tyckte att jag skulle komma till dem! Så det ska jag om ett par veckor! Sen skulle jag ju hitta en onödig prydnad att ha i fönstret i sovrummet! Jag hittade en röd vas, hög med ett pyttelitet hål där det kanske kommer ner en liten kvist.... men va fan, den skulle ju vara fin o onödig o den är jättefin o onödig o passar perfekt. Sen till Therese, hon sydde en klänning till mig att ha på mig på hennes fest på lördag. När jag kom hem pratade jag lite med Malin o hon förklarade klart o tydligt att hon o Staffan hatade mig, men jag förklarade då att jag är en generös person som gärna delar med mig o varför skulle jag inte dela med mig av influensa? Jag menar hon var ju så snäll o tog hand om mig när jag var som sämst... Kan vara så att de kommer dela med sig till mig igen! Man vet aldrig....

Så det var ju tur att jag inte låg kvar i sängen hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0