birds in the sky

igår när himlen var helt blå, förutom en rosa nyans i väster flög kajorna över mig. Brukar inte tycka om dem i slutet av sommaren men nu var det första gången jag såg dem o det var härligt. Det var vår o det har varit vår i en vecka. En känsla av frihet kom över mig. Skönt! Jag har längtat så till våren, för jag visste att vid det laget skulle jag ha börjat kunna andas normalt igen. Idag kom det snö igen, men det gör inte så mycket.

Jag har loggat in varje dag här i en vecka och har tänkt att skriva, men det är så mycket tankar som far runt och jag har ingen koll på hur jag ska sortera dem. Var i stockholm förra helgen hos pappa o Hélène. En skön helg med lite turer o besök o minipersoner. Solen tittade fram lite o utmed väggen stod snödroppar o göttade sig.

Den här veckan, precis som alla andra veckor har rusat förbi! Hinner knappt med mig själv eller min lägenhet. Helgen är såå viktig för mig! Jag får tid att reda upp röran kring mig och jag får tid att umgås med mina nära! Frukost är bland det bästa som finns o frukost med vänner... Det är de små sakerna som gör att man inte tycker att man har ett tråkigt liv. Jag har ett rikt liv! Det knölar till sig titt som tätt, men när man reser sig upp ur röran och ser vilka som stått kvar genom stormen hållt i så vet man (jag) att allt kommer bli ok.

Mitt liv är just nu som en söndagfrukost med vänner, här och spridda ganska långt söder ut i detta långa land.

Kommentarer
Postat av: eva

kram på dig...miss you!

2009-03-23 @ 13:56:22
URL: http://lavakaka.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du är värd allt gott som kommer i din väg! Om din väg dessutom skulle leda dig i sydlig riktning inom en snar framtid skulle du bli iproppad så mycket gott att du skulle få stappla hem. Tänkvärt. För övrigt har jag börjat lyssna på Mötley Crüe.

2009-03-23 @ 15:46:54
Postat av: malin

det är vår nu på alla de sätt man kan tänka sig=)

2009-03-23 @ 22:06:01
URL: http://missvixen.blogg.se/
Postat av: Jenka

Mötley Crüe!!! Lovely!



Jag klurar på min kalender o hoppas få in en tripp till sydligare delar snart!

2009-03-24 @ 22:39:45
URL: http://tempus.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0