Samma humor ändå =)

Ok, min chef är väl inte den människa jag älskar mest av alla i hela världen... milt sagt! Men i måndags bestämde jag mig för att jag ska göra mitt kontor till ett roligt att jobba på (det är det ändå, men jag ska utvecklas med jobbet!!!!) Jag ska engagera mig mer i allt som häder o komma med alla förslag som blivit dissade förut, för tydligen tycker den nya chefen att de idéerna är bra, för han kommer med samma saker som jag blev nedröstad för för et år sen. O sen så har vi samma humor! En konkurerande bank har öppnat kontor mitt över gatan från oss.... de har lunchstängt! Så vi Tommy har tryckt upp stora banderoller det står "Fortfarande lunchöppet.... sedan 1868" Vi har dem i ALLA förster =) Det är min humor OCH det är den sortens marknadsföring jag gillar!!!!! Det här kan nog bli kul ändå!!!!

Var tillbaka på jobbet idag igen. Vet inte om jag skrev det sist, men för en vecka sen när jag stod på ICA efter den dagliga promenaden fick jag en kuslig känsla.... "jag dör nu" Jag var så slut, så trött, jag ville inget hellre än att lägga mig ner inder fruktdisken och bara sova! Tog mig smått döende till jobbet på torsdagen.... på fredagen med.... gick på alvedon! Fest med lite andra kontor på kvällen. Bad att få åka bil hem med Helena för när alvedinen släppte trodde jag åter igen"jag dör nu". Lördag feber, söndag feber, måndag feber och troligtvis var lungorna på väg ut.... tisdag morgon.... ingen feber men inte ok. Tisdag kväll möblerade jag om mitt vardagsrum.... Då tänkte jag att jag kan nog gå till jobbet i morgon. Idag är i mogon o jag var på jobbet! Gick ganska bra. En av mina bokade kunder kom inte.... men två av tre är fan bättre än det brukar vara!

Oh! en annan hysteriskt rolig sak o lite kuslig! Det ringde på dörren, vilket det aldrig gör här. Här klampar man liksom in =) men utanför stod en tant o en tjej. Jag kände igen tanten o hon förklarade att hon varit här förut, typ november och att jag var stressad då för jag hade precis kommit ur dushen. Jajjemen, just det! Hon gav mig en folder om livsfrågor och svar på dessa. Det tog ett tag innan jag fattade vad hon ville, jag menar hos stod o pratade så länge o fick liksom inte fram ngt. Tillslut fick hon fram sina tidningar.... bland annat Vakttornet... Jag sa att jag gärna läste det, och det ville jag för jag känner såhär. Om det är så många som tror så starkt på bibeln o Guds ord, så måste det ju finnas någon logik i det. Nu har jag läst och i min värld finns det inte någon logik alls i vad som skrivs. Absolut får andra tro på det, men texterna gjorde mig rädd! Verkligen ingenting jag kan ställa mig bakom! Men nu kan jag i alla fall helt ärligt säga att jag öppnade mig för möjligheten att det var för mig och fick reda på att så är inte fallet. ÖVER HUVUD TAGET!!!!

Nu ska jag nog hoppa ner i den där fantastiska sängen som står där o skriker på mig!!!

Puss o godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0