Begravning

Vaknade i morse o kände att det här kommer bli en konstig dag. Solen strålar, jag är utvilad, jag ska inte till jobbet mer än en timma efter lunch för att fixa med ett lån. Tvättar, ska försöka städa lite, åt frukost på balkongen. Allt är så lugnt, förutom fåglarna som är smått galna. De beter sig som att klockan är kvart i tre en lödagkväll på krogen.... dygnet runt! Krister, min homeboy-bofink sitter ovanför mitt sovrumsfönster från att det blir liiiiiiiiite ljust tills det blir ganska mörkt på dagarna. Mitt i att våren sprakar loss galet coh det är så fantastiskt ute så ska vi begrava Anna Maj. Det är å andra sidan en perfekt dag att göra det. Det är verkligen vår! Backarna är fulla av vitsippor och det jag minns bäst av henne från när jag var liten (jätteliten) är när vi gick upp i backarna i Lambohov och plockade vitsippor.

Nu ska jag fixa till mina tulpaner som står i hennes vaser, byta lampor i taklampan som hängde över hennes matbord, damma, damsuga, hänga tvätt diska och se till att det är fint här inför påsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0